året 2014

Datum: 2014-12-30 Klockan: 15:33:00
JANUARI: Avslutade lovet med en pizzaochjustdance-kväll hemma hos Ellen och skaffade en sån där memory jar. Tog fler hål i öronen tillsammans med Linn och Kajsa och firade det med fika på gusto. Såg om alla harry potter-filmerna med Julia, blev beroende av frozen och var hemma hos Kajsa med Patricia. Köpte mitt första gymkort och tränade som aldrig förr, funderade på vilka ämnen jag skulle välja till tvåan och trean och hade en jättebra kväll i tranås med bästa gänget där vi bowlade och spenderade tre timmar på golden thai. Kristen Bell – For the First Time in Forever
FEBRUARI: Snön började smälta, biljetter bokades till Avenged Sevenfold den sjunde och nedräkningen på 136 dagar började. Vi trotsade vädret och åt coopsallad utomhus på matrasten. Var på melodifestivalen i Linköping och räknade ned till sportlovet. Lovet invigdes på alla hjärtans dag med en fest och hann med ett besök på ullared innan jag blev sjuk. Spenderade en hel del tid framför OS på tvn dessutom. I Februari hände det egentligen ingenting utan tiden gick mest bara. A Great Big World – I Really Want It

MARS: Var på hockey och varvade flöjtspelande med läxor. Våren kom äntligen på riktigt. Men med våren kom det också pollen vilket innebär röda ögon och ständigt nysande. Enligt en lapp i min memory jar satt vi på rasterna vid dom soligaste borden och diskuterade allt mellan himmel och jord. Spelade black flag och spenderade en studiedag i Linköping. Zedd – Stay The Night - Featuring Hayley Williams Of Paramore

APRIL: Började april med massor prov innan det blev påsklov. Köpte en ny väska som jag antagligen använt varenda dag sen dess och var vid tåkern. Läste the fault in our stars och var på orienteringar. Instagram svämmade över av "fem vardagsbilder" och träden utanför skolan blev underbart rosa. Årets första glass åts den tjugofemte, då en vanlig fredag blev en extra bra fredag och spenderade valborg hos Patricia med bästa gänget. Clean Bandit – Rather Be (feat. Jess Glynne) 
MAJ: Var på tiomila, marschade första gången för året och hade nationella prov. Spenderade årets mest ovärda, tre timmar långa håltimme på burger king för att naturarna och teknisterna inte skulle bli ensamma på tyskan. Men det visade sig att teknisterna var borta och naturarna var i skogen när vi väl kom till lektionen så istället blev vi ensamma. Köpte mina älskade vita vans och åt honeycomb för första gången. Räknade ner till sommarlovet, läste ännu mer John Green och såg körsbärsträden blomma. Fall Out Boy – Just One Yesterday
 
JUNI: Började månaden tillsammans med looking for alaska ute i solen. Fick reda på betyget på mattenationella som jag fortfarande är extemt glad över och var lektant på Julias konfirmation. Som en sista sak innan lovet åt klassen på golden thai. Det blev äntligen sommarlov och det började jag och Julia med att se one direction i stockholm! Var i Stockholm ännu en gång men denna gång med mamma för shopping. Köpte en lovely knit som efter det blev årets mest använda plagg.
Helt plötsligt försvann solen och det regnade ständigt. Var på sprint i örebro och sprang runt slottet i ösregn. Tillsist blev det också den tjugofjärde, dagen som jag längtat efter sedan februari. Fick äntligen se världens bästa avenged sevenfold för andra gången och stå i ett publikhav som tillsammas sjöng både a little piece of heaven beast and the harlot. 
Blev stucken av en humla mitt i natten och mitt pekfinger blev dubbelt så stort som det borde vara, var på gråtkalas, aka the fault in our stars. Avenged Sevenfold – Second Heartbeat / Håkan Hellström – Man måste dö några gånger innan man kan leva - Alternativ mix

JULI: Var i norrköping för att besöka harry potter: the exhibition och det var nog så nära riktig magi som jag någonsin kommer att vara. Läste också massor böcker. Var på en semester i Dalarna som avslutades med Scorpions i Dalhalla. Vädret blev somrigt igen precis när jag började att sommarjobba. Jobbade på hemtjänsten i två veckor och om jag ska vara ärlig kommer jag nog ALDRIG att glömma dom två veckorna. Så många intryck och känslor under så kort tid! Började träna massor, i form av långa promenader och springturer i sommarvärmen. Någon gång här insåg jag också att kaffe är det bästa som existerar. Vampire Weekend – White Sky

AUGUSTI: Månaden började med en resa till Köpenhamn tillsammans med kusinerna. Eftersom jag ibland inte riktigt har med mig min hjärna så packade jag ner kameran utan ett enda minneskort så har bara mobilbilder från den resan. I Köpenhamn gick vi längs Strøget, besökte både Tivoli, Bakken och åkte med turistbåten. Målade äntligen om mitt fönster, lyssnade igenom 3/4 av alla fredagspoddenavsnitt, sydde ett pennfodral, träffade klassen hemma hos Kajsa och sa hejdå till sommarlovet 2014. Skolan började och vi införde gustotorsdagar. Den dagen det regnade mest på hela året gick jag och Kajsa till stationen (vi var ju inte torra direkt), jag konstaterade att musikkursen var ett väldigt bra val och var på orientering på ombergThe Script – Superheroes

 
SEPTEMBER: Hösten kom och vi fick ipads i skolan. Upptäckte pannkakor på gusto, var nervös inför valet och var på fest uppe i rinna. Vi hade skolval, tog skolfoto, förberedde inför tyskbesöket och hade extremt mycket sovmornar. We Came As Romans – The King of Silence / Guns N' Roses – Breakdown
OKTOBER: Och så blev det äntligen oktober. Gick långa promenader under höstlöv med bra podcaster i öronen och spenderade en hel del tid på pinterest. Fick höstskor, som jag verkligen aldrig vill ta av mig. Dom är bäst. 
Sen kom veckan då vi fick besök av våra tyskar. I början kändes det som om den skulle bli en evighet men sen gick tiden alldeles för snabbt. Hade extremt roligt hela veckan och längtar massor tills vi åker till dom!
Jag fyllde år och sen blev det höstlov. Då tog jag och Julia tåget till Stockholm för en shoppingdag. Resten av lovet lärde jag mig att dricka te, tittade på band of brothers och avslutade det med en perfekt halloweenfestImagine Dragons – Warriors


NOVEMBER: Bjöd hem bästa gänget på pizza och just dance och dagarna blev kortare och kortare. Pluggmotiviationen började försvinna och jag längtade ihjäl mig till jullovet. Första snön försvann lika fort som den föll och jag fotade kossor i solnedgången. Månaden avslutades i Tyskland tillsammans med ungdomsorkestern. Sam Smith – I'm Not The Only One

 
 DECEMBER: Spelade flöjt och firade Kajsas sjuttonårsdag. Kajsa och Ellen anordnade en extremt lyckad USA-middag/fest. Sista veckan i skolan bestod av ett efterlängtat FN-rollspel och en klassresa till Linköping då det enda vi gjorde var att äta. Tiden flög förbi och tillsist blev det jullov. Firade en första julafton på julafton utan snö och en andra julafton den 27 med massor snö! Anna Ternheim – Shoreline - Radio Version /Mumford & Sons – Winter Winds /Les Misérables Cast – One Day More


Detta var alltså mitt 2014. Har upplevt massor nya saker, besökt många platser och lärt känna fler människor. Sammanfattningsvis blev det ett extremt bra år då jag spenderade lite för mycket pengar på mat, läste massor böcker och dagdrömde lite för ofta.  




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress:

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback