Tyskutbyte

Datum: 2014-10-14 Klockan: 22:25:33
 
Helt plötsligt har hälften av tyskarnas tid i Sverige passerat. Bloggen hamnar självklart lite åt sidan eftersom jag vill hinna tillbringa så mycket tid som möjligt med min tysk! 
I lördags kväll anlände alltså 16 stycken tyska utbytesstudenter till mjölby. I söndags var vi alla och bowlade och lite senare på kvällen bjöd jag hem ett par till mig för lite tacos och just dance. I måndags efter skolan tog Kajsa och jag med våra tyskar till ett café för lite svenskt fika och senare på kvällen hade vi tacomys igen, tillsammans med Patricia, Edith och deras tyskar. Idag åkte alla tillsammans in till Linköping. Vi började på flygvapenmuseet, fortsatte till gamla Linköping och avslutade med ett besök på universitetet. Därefter var det dags för fika, shopping och tillsist ett besök på Steves. 
Imorgon åker tyskarna till Stockholm hela dagen och sedan är det helt plötligt deras sista dag här vilket faktiskt känns ganska sorgligt. Men vi har redan börjat planera inför våran besök i berlin i vår så på fredag morgon när dom åker hem börjar nedräkningen.
 
 
Ångrar definitivt inte att jag valde att delta i det här utbytet. I lördags kväll kändes det som att veckan skulle bli evighetslång men den går alldeles för snabbt. Det känns så bra att både ha fått en hel hög nya tyska vänner och att ha fått umgås lite extra med alla svenskar!!




Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress:

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback