livet genom en iphone

Datum: 2014-01-15 Klockan: 09:12:00

En sån himla viktig video. Titta på den och tänk till. Vad gör vi när vi till exempel väntar på bussen? På rasterna? När vi är på en konsert? Till och med vid matbordet med kompisar? Det är så sjukt att plötsligt lever vi inuti våran mobil. Vi umgås med andra istället för att prata med den brevid. 
Jag skulle aldrig klara mig utan google i fickan. Hur skulle jag annars veta hur hyponervokustiskadiafragmakontravibrationer stavades? Eller hur ont det gör att tatuera sig bakom örat? Men jag vill abslout inte vara den som bara lever i sin mobil. Jag vill inte vara en sån som säger "va? vad sa du? jag hörde inte för jag kollade twitter" mitt i ett samtal. Jag vill inte se en hel konsert genom en mobilskärm. Jag vill inte leva ett liv genom en iphone.





Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress:

Blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback